on korvi lisatud

 

Egle soovitab: Kuidas treenida ja hoida kehakaal kontrolli all vanuses 45+

  • Elustiil
  • Enesekindlus
  • Kaalulangetus
  • Toitumine
  • Treening
Blogipostituse bänner

Nii mõnigi naine võib keskikka jõudes avastada, et ei tunne end enam oma kehas nii hästi, kui varasemalt. Midagi oleks nagu teisiti ja keha ei tee koostööd. Kaal võib hakata kogunema ning seda just kõhupiirkonnale olenemata sellest, et tegelikult ei ole elustiil justkui muutunud. Kangekaelne rasv ei taha olenemata ponnistustest kaduda, stressitase on läinud kõrgemaks ning mõnel võib halveneda ka unekvaliteet.

See on märk, et on viimane aeg oma elustiil üle vaadata! Positiivne on see, et just selles vanuses oleme oma kehast teadlikumad ning eaga kaasnevad muudatused lausa sunnivad meid oma tervisele rohkem tähelepanu pöörama. Õnneks on teadliku tegevusega ka võimalik oma enesetunnet oluliselt parandada.

VALI ÕIGE TREENING JA SOBIV KOORMUS

Just trenni peetakse parimaks looduslikuks antidepressantideks. Ühtlasi aitab treening parandada unekvaliteeti ning end oma kehas hästi tunda. Mida aeg edasi, seda olulisemaks muutub lihastreening, sest vanuse kasvades lihasmass kahaneb ning sinu ülesanne on anda kehale signaal, et lihaseid on endiselt vaja. Ideaalne on kombineerida nädala lõikes aeroobset trenni ja lihastrenni!

Fitbody naised trennis

Loe lihastreeningu kohta pikemalt: NOORUSLIKKUSE SALADUS EI OLE ENAM SALADUS!

Olen tihti märganud, et kui kaal hakkab kogunema, arvavad naised, et tuleb lihtsalt rohkem pingutada – teha rohkem ja pikemaid trenne, süüa vähem. See aga on hoopis suletud ring- soovitud hea enesetunne ja kehakoostis jääb pigem saavutamata. Pea meeles, et rohkem ei ole alati parem ning naistele ekstreemsed treeningkoormused ei sobi! Selleks, et treening tooks üldse soovitud eesmärgid, tuleb neist piisavalt taastuda. Seetõttu on ülimalt oluline leida just endale sobiv treeningkoormus, sest kõige olulisem on tunda end igapäevaselt oma kehas hästi ja treening võiks olla loomulik osa elustiilist mitte ajutine ekstreemne katsetus.

EKSTREEMSED DIEEDID, KOHV JA ALKOHOL

Kui kaal tõuseb, tekitab see paratamatult dieedimõtteid, sest olukord ju vajab lahendamist. Kahjuks on palju neid, kes viivad kaloraazi miinimumini ning söövad päevas vaid 1-2 toidukorda, minnes nii ka trenni tühja kõhuga. Halvimatel juhtudel võib toitumisest saada lausa kinnisidee, mis võib lõppeda toitumishäirete või tervisehädadega, kuna kehas napib vajalikke mikrotoitaineid. Stressi maandatakse siis nädalavahetustel liigselt süües ja õhtuse veiniklaasi taga. Alkohol teadagi une kvaliteedile kuidagi hästi ei mõju ning suurendab stressitaset veelgi.

Retsept Fitbody retseptikogust

Kui uni on olnud ebapiisav või halva kvaliteediga, suurendatakse kohvi kogust ning haaratakse kiirete ja tihti ebatervislike snäkkide ja maiustuste järele. Ka kofeiin mõjub inimestele väga erinevalt ja suurtes kogustes kohvi tarbimine võib omakorda suurendada ärevust, viia liigse näksimiseni ning taaskord halveneb unekvaliteet. Oled sattunud nõiaringi, kus enesetunne pole kiita.

HEA ENESETUNDE 5 KOMPONENTI

  • Tee 2-3 korda nädalas aeroobset treeningut. Selleks sobib jalutamine, rattasõit, ujumine, jooks tants, uisutamine, suusatamine, tennis jne. Väga hea, kui saaksid aktiivselt ka õues aega veeta.
  • Tee nädalas 2-3 lihastrenni. Lihastrennid on lihasmassi, hea kehakoostise ja sinu tugevuse säilitamisel esikohal! Lihastrenne saad teha nii kodus kui jõusaalis.
  • Leia aega, et taastuda, venitada, lõõgastuda. Proovi lühikesi meditatsioone, praktiseeri mindfulness prakikaid.
  • Maga 7-9 tundi ööpäevas. 
  • Tee enda toidulaud korda! Tarbi piisavalt köögivilju-ja puuvilju, väldi ületöödeldud toite ja joo piisavalt vett. Piira kohvi tarbimist kuni 2 tassini päevas ning minimeeri tarbitavat alkoholikogust. Tasakaalustatud mikro-ja makrotoitainetega maitsvad retseptid leiad edaspidi Fitbody retseptikogust.

ALUSTAMISEKS EI OLE HILJA!

Pea meeles, et enda elustiili saad sa muuta igas eas. Oluline on otsustamine, et võtad oma tervise fookusesse ning teed vastava tegevuskava. Fitbody klient Eha saavutas oma elu parima vormi alles 60. eluaaastates ning on täna inspiratsiooniks paljudele.

Loe tema lugu: EHA (64): VANUS ON AINULT NUMBER!

Ka avafotol särava Pireti elu supervorm on saavutatud 45-aastasena läbi teadliku treenimise ning treeningkava järgmise ning põhjaliku elustiili korrigeerimisega.

Loe Pireti lugu siit: PIRETI EDULUGU: KUIDAS 45-AASTASENA KAHEKÜMNEVIIESEKS MUUTUDA

Meie spetsialistid on ka sulle alati abiks ja toeks, et leiaksid sobiva viisi enda enesetunde ja tervise parandamiseks ning kui soovid – ka elu parima vormi saavutamisel!

Meie partnerid