5 nippi, kuidas suvel tervislikult toituda

Blogipostituse bänner

Väga paljude jaoks on tervislik toitumine keeruline, kuna ollakse harjunud ebaregulaarsete toidukordade, sageli rasva- ja/või suhkrurohkete toitude “jooksu pealt” haaramise ning muude tegevuste kõrvalt söömisega. 

Suvi on tegelikult parim aeg söömisharjumuste parandamiseks, sest kodumaised värsked viljad on valmimas ja imehea maitsega! Harjumuste muutmine on sageli keerukas ja aeganõudev ning nõuab teadlikke valikuid, seega ära jäta oma toitumist juhuse hooleks. 

Hommikusöök Hiiumaa laagris

Minu 5 nippi, mida toitumise juures silmas pidada:

1. Planeeri oma toitumist.
Varu koju oma eesmärke toetavad toiduained – palju värskeid puu- ja köögivilju, marju, täisteratooteid, väherasvast liha, kala, mune, (eelistatult maitsestamata) piimatooteid, pähkleid ja seemneid. Ära varu koju mugavustoite nagu pakinuudlid, külmutatud pizzad, pihvid jms, mis ei toeta Sinu eesmärke. Ka maiustusi ja soolaseid snäkke ei tasu kappi ahvatluseks osta, kui kipud korraga liiga palju sööma või pidevalt kommikoti kallal käima.

2. Valmista korraga suurem kogus toitu.
Kui teed valmis suurema koguse toitu, saad seda mugaval järgmisel päeval tööle kaasa võtta või portsjonite kaupa sügavkülmutada, et oleks mugav tulevikus kiiretel päevadel/õhtutel kapist võtta. Siis ei teki nii kergesti kiusatust õliseid nuudleid või muud kiiret tellida. 

3. Kui käid väljas söömas, tutvu eelnevalt menüüga.
Vali sellised restoranid/kohvikud, mis pakuvad Sinu eesmärke toetavaid toite või võimaldavad retseptides muudatusi teha. On täiesti normaalne paluda friteeritud lisandi (nt kartuli-või bataadifriikate) asemel näiteks suurem kogus salatit või kaste toidu kõrvale serveerida. 

4. Ära söö sotsiaalse surve tõttu.
On täiesti okei külas olles koogist (või muust toidust) keelduda, kui tunned, et see Sinu eesmärke ei toeta. Selleks ei pea olema mingit erilist põhjust ja keegi ei peaks sellest solvuma. Samas ei peaks end ka süüdi või halvasti tundma, kui koogitüki vastu võtad, kui selle järele tõesti isu on. Ühele toidukorrale ei peaks liiga suur tähendust omastama. 

5. Suhtu toitu sõbralikult
Kui eesmärk on kaalu langetada püsivalt, siis tee oma harjumustes ja ka hoiakutes jätkusuutlikud muutused. Sinu elustiil peaks olema nauditav ja Sulle omane. Kui sisendad endale, et tervislik toitumine on vaev ja kannatused ning pead selleks pidevalt dieedil olema ja headest asjadest loobuma, tekitad endale stressi ning kaldud tõenäolisemalt valede valikute poole.

Kristin Oja
Fitbody toidumisnõustaja