Läksin trenni aga võtsin juurde. Miks?

  • Kaalulangetus
  • Toitumine
  • Treening
Blogipostituse bänner

Nii mõnigi kaalulangetaja on ehmatusega märganud, et treeninguid alustades vaatab kaalu pealt vastu hoopis suurem number. Miks see nii on ja mida sel juhul teha?

Kas muretsemine on vajalik?

Paljud kliendid on kurtnud, et peale lihastrenni alustamist on kaal hoopis suurenenud ja murelikult küsinud, miks see nii on ja mis nende figuuriga edasi juhtub.

Tegelikkuses ei ole muretsemiseks põhjust, sest tegu on lühiajaliselt üsna tüüpilise kehareaktsiooniga. Kui aga kaalutõus ei peatu, siis tuleb korra peatuda ja võimalusel koos treeneriga analüüsida, milliseid muutusi oma programmis ellu viia, et soovitud tulemus saavutada.

Toome siinkohal välja peamised põhjused, miks kaal tõuseb ning millal muretsemisega peaks alustama.

Lihastrennid seovad rohkem vedelikku

Lihtne füsioloogiline põhjus on tegelikult see, et lihastrennid seovadki kehas rohkem vedelikku. Lihastrennid põhjustavad mikrotraumasid ja põletikulisi protsesse, mis omakorda soodustavad vedelike kogunemist. Eriti võib seda märgata siis, kui on olnud pikem treeningpaus või oled alles treeningutega alustamas. Sama võid märgata siis, kui vahetad treeningkava.

See kõik on tavaline reaktsioon ning muretsemiseks põhjust ei ole. On individuaalne, kui kiiresti keha muutustega kohaneb, kuid kindlasti on tegu ajutise nähtusega ning peagi võid ka peeglist näga paremas vormis peegelpilti.

Milline on Sinu toidulaud?


Uue treeningstiili või – kavaga alustades võid aga tähele panna ka märgatavat söögiisu tõusu. Selle põhjus on samuti lihtne – uus treeningkava kulutab rohkem energiat. Samuti kulub rohkem energiat lihasmassi suurenemine, mis on ju lihastreeningu üks eesmärke.

Siin on aga oluline olla tähelepanelik, sest kaloraaživajadust on üsna Iihtne ülehinnata. Sul võib tekkida tunne, et trennis on nii palju pingutatud, tohutult kaloreid kulutatud ning nüüd tuleb end selle eest kohe “premeerida.” Nii suurendatakse põhjendamatult kaloraazi ning süüakse toite, mis ei ole just parimad lihastrennidest taastumisel. 

Toituma peaks alati teadlikult – ebatervislikud, töödeldud, kõrge rasvasisalduse ja vähese toiteväärtusega toidud ei aita kuidasgi kaasa lihasmassi suurendamisele ega taastumisele. Nagu ei aita ka liiga vähe söömine – nii ei jaksa sa trenni teha, taastuda ja soovitud tulemus jääb samuti saavutamata.

Tunneta oma keha ja küsi vajadusel abi toitumisnõustajalt või esita küsimus Fitbody liikmete grupis – meie kogukonnast leiad alati sõbralikke vastuseid.

Fairfood Deli toitumiskava
Tervislik toit FairFood Delis


Mida siis ikkagi teha?

Treeningutega taasalustamine või uue treeningkava järgi treenimine toob paratamatult kaasa suured muutused, millega keha peab kohanema. Jälgi, et su toitumine oleks tasakaalus ning hoidu end liigselt premeerimast toitudega, mis ei aita kuidagi kaasa taastumisele ega eesmärgi poole liikumisele. Keha kohaneb treeningutega omas tempos ning õigesti koostatud treeningkava koos tasakaalustatud toitumisega viivad sind eesmärgini. Ära lase end heidutada, kui esimese paari nädala jooksul seob keha tavapärasest rohkem vedelikku.

Egle

Kui soovid tervisenippe edaspidi enda meilile saada, liitu meie sõbralistiga SIIN.