Hommikul treenimise eelistest

Blogipostituse bänner

Kas treenida hommikul või õhtul? Kumb treeningviis on tulemuslikum? See on üks levinumaid küsmusi, mida Fitbody programmides esitatakse. Vaatame üle, millised eelised hommikul treenimisel on ja milliste nippide abil hommikune trenn eriti meeldivaks ja kasulikuks muuta!

Leia ENDALE sobivaim aeg

Me kõik oleme indiviidid erineva elustiili, võimete ja harjumustega. Seega on loomulik, et meile sobivad ka treenimiseks erinevad kellaajad. On raske, kui mitte võimatu, leida “one size fits all” lahendust ning peame ikkagi lähtuma eelkõige oma ajalistest võimalustest, mis töö-ja pereelu meile annab. Üldiselt peetakse parimaks treeninguajaks seda, mida saad regulaarselt oma päevakavas hoida. Treenerid soovitavad lihtsalt jälgida, et Sinu treeningute kellaaeg on regulaarselt sarnane, et keha teaks valmis olla ning kujundeks välja harjumus.

Egle Nabi treeningul
Plaani järgi treenimine viib kindlamalt eesmärkideni

Hommikuste trennide eelised

Kuigi ametlikult ei ole parimat kellaaega olemas, saame hommikuste trennide puhul välja tuua mõned eelised:

Sinu keha on ärkvel
Oled öösel korralikult puhanud ning Sinu hormonaalsüsteem valmis aktiivselt liigutama. Paljud inimesed väidavad, et nende energiatase on just hommikuti kõige kõrgem. Peale pikka puhkust suudad Sa ka treeningule paremini keskendunda – muidugi juhul, kui võtad piisavalt aega treenimiseks enne päevatoimetustega alustamist.

Paremad toitumisvalikud
On täheldatud, et varane trenn mõjutab positiivselt kogu päeva toitumisvalikuid. Kui alustad päeva aktiivselt, tulevad tervislikumad toitumisvalikud automaatselt ja vajaduspõhiselt.

Parem tuju
Hommikune aktiivne liikumine annab päevale hea hoo ning paljud eelistavad just seetõttu hommikusi trenne. Kui Sul hommikul pikaks trenniks aega napib, saad hea tuju ka kiirest paarikilomeetrisest jooksutiirust. Kui Sul on koer, siis tead juba niigi, millest jutt käib – hommikune jalutuskäik on hea viis värskes õhus päeva alustada!

Parem uni
On täheldatud, et hommikune treening mõjutab öist und positiivselt kui hilised trennid võivad öisele unele hoopis pärssivalt mõjuda. Taaskord on kõik inidividuaalne – on inimesi, kes väidavad vastupidist.

Vähem inimesi treeningklubides
Enamikel inimestel on hommikuti kiire päevatoimetusi tegema, seega saad varajastel tundidel ning isegi kuni lõunani nautida küllaltki tühja treeningsaali.

Kuidas valmistuda hommikuseks trenniks?

Kuidas aga hommikune treeningug harjumuseks muuta ning mida teha, et trenni ikkagi regulaarselt kohale jõuaks? Kas selleks on mõned head nipid.

Leia trennikaaslased!
Kõige kavalam nipp on leida trenniks kaaslane või kaaslased. Kui tead, et Sind ootab trennis sõbranna või sõber, ei teki tahtmist trennist puududa. Isegi kui osaled online treeningkavades, on hea teada, et Sinuga koos treenivad veel teised aktiivsed treenijad. Tekib teatav kohusetunne, vahel kerge võistlusmoment ning keegi ju ei taha oma treeningkaaslast alt vedada!

Kui Sul veel treeningsõbrannasid ei ole, tule Fitbody by Egle Nabi liikmed gruppi ja võid endale ka toreda treeningkaaslase leida!

Egle ja Heiki Nabi
Teinekord võib Sinu elukaaslane ostutuda ka suurepäraseks trennikaaslaseks!

Planeerimine on kolmandik edust!

Planeeri hommik ette
Mõtle läbi, mida hommikuks sööd. Üks võimalus on teha hommikusöök eelmisel õhtul valmis- näiteks üleööpuder puuviljadega maitseb hommikul hästi! Enne treeningut ära siiski liialt palju ja rasvaselt söö – muidu on kehv trenni teha.

Pane trennikott õhtul kokku
Kui plaanid jõusaali minna, pane õhtul kokku nii treeningriided kui muu trenniks vajalik. Kui plaanid jooksuringi, võid samuti riided valmis panna. Nii ei kuluta Sa hommikul unisena aega asjade otsimiseks ning väldid ka võimalust, et näiteks sokid maha ununevad või erinevat värvi saavad 🙂 Usu, oled selle eest endale hommikul tänulik!

Nipp – kui energiat vähem, vali kapist kindlasti värvilisemad riided! Värvidega mõjutame tõepoolest enda energiataset. Jah, kostüüm on oluline! Aga seda teavad naised juba niikuinii 🙂

Treeni treeningkava järgi
Lase endale koostada konkreetne treeningkava või vali sobiv programm online kavade hulgast. Kui sul on treeningkava ees ja tead enda nädalast koormust, siis on palju lihtsam “plaani täita.” Kui tead, et sel nädalal on vaja teha 3 treeningut, tekib distsipliin ning väldid viilimist.

Aseta äratuskell voodist kaugemale
Ammutuntud ja väga ebamugav nipp, mis töötab alati! Nii pead päris kindlasti voodist tõusma, et äratuskell kinni vajutada. Väldi äratuskella “snooze” nupu vajutamist! See on kõige kurja juur. Siinkohal on hea mõte minna ka õigel ajal magama, sest korralik ööuni on hea hommikuse trenni puhul hindamatu väärtusega.

Loodan, et leidsid uusi mõtteid ja nippe, kuidas on treeninguid paremini planeerida! Pea meeles, et kõige olulisem on Sinu enesetunne ning trenniaja sobivus päevaplaani.