4 SAMMU, MILLE ABIL UUE AASTA TRENNILUBADUS TÄIDE VIIA

Egle Nabi trennis

UUSAASTALUBADUSED –  KAS ME IKKA PEAKS NEID ANDMA?

Igal aastal jaanuaris näen spordiklubis palju uusi nägusid ja mõtlen ohkega –  need on ju need uusaastalubadused! Lubatakse minna trenni, kaotada kaalu, pidada dieeti. Ärge saage valesti aru – uusi nägusid on trennis alatI supertore näha. Kurvaks teeb mind hoopis see, et veebruariks on alles vaid vanad tuttavad näod ja enamik uusi on selle uusaastaprojekti läbikukkunuks tunnistanud. Ja nii iga aasta. 

Kas uusaastalubaduste andmine on siis mõttetu? Tegelikult ei ole, kui teed seda südamega ja läbimõeldult. Sõnaga “uusaastalubadused” tähistatakse justkui ühekordset imevitsa, mis peaks võluväel mõne halva harjumuse kaotama või uue ja parema tekitama. Päriselus võtavad muutused siiski aega ning eeldavad korralikku kättevõtmist. Nagu ütlevad klassikud – “If you fail to plan, you plan to fail.”

Panin teie jaoks kirja 4 punkti, mis aitavad sportlikud uusaastalubadusi päriselt ellu viia ja millest ise elus lähtun. Loodan, et need mõtted aitavad ka teil jälle sammukese tervislikuma ja terviklikuma elu poole liikuda!

1. Leia oma MIKS. Mõtle läbi, miks sa muutust tahad . Kuula oma keha ja kuula oma südant – vaid nii leiad üles oma tõelise motivatsiooni.  Kas soovid, et Sinu aeg oma pere ja lähedastega oleks maksimaalselt kvaliteetne ja soovid olla selleks hea tervise juures? Kas soovid parandada oma enesetunnet, leevendada mõnd terviseprobleemi? Magada paremini? Veeta lähedastega koos sportlikult aega? 

2. Ole realistlik ja sea eesmärgid. Sinu eesmärgid peavad olema reaalsusega kooskõlas ja toetama pikaajalist plaani. Ja mis kõige olulisem – teekond peab Sulle meeldima! Kui Sa ei ole kunagi trennis käinud, siis alusta rahulikult algajatele suunatud treenigute või jalutuskäikudega ja suurenda koormust vastavalt arengule. Samuti soovitan vältida ekstreemseid dieete, vaid muuta oma toitumist järk-järgult tervislikumaks ja teadlikumaks. 

3. Tee plaan ja järgi seda. Väga oluline on tunda, et oled olnud tubli ja enda heaks midagi teinud. Ebarealistlike eesmärkide puhul Sa eduelamust ei saa vaid tunned hoopis, et oled läbi kukkunud. Seega tee alati plaan, mida Sa tõesti suudad jälgida – olgu see jõusaalitreening, jooga, jalutuskäigud koeraga või hoopis rühmatrenn. Pane endale kirja pikem plaan ja kalendrisse kirja trennipäevad. Jälgi enda arengut kuude lõikes. Paljudele sobib täita eesmärke koos sõbraga. Liitu näiteks meie Fitbody naistega Facebooki grupis või osale märtsis Fitbody Challengel koos kaaslase või sõbrannaga! 

4. Ära anna alla! Kõigil juhtub, et vahel ei lähe asjad plaanipäraselt. Kõige mõttetum on sel juhul alla anda – kui näiteks trennid jäid vahele ja toitumine läks käest – alusta alati uuesti!  Ära unusta, et loeb see, mida Sa pikas perspektiivis teed – ühe nädalaga ei saa midagi parandada ega ära rikkuda- sellepärast tulebki lubadusi anda terveks aastaks, mitte üheks kuuks!

Meil on kõigil täna elus erinevad prioriteedid, mis aastatega muutuvad. Ühes etapis on topis pere, teises Sina, kolmandas karjäär. Selleks, et oma elu täisväärtuslikult elada ja igast momendist rõõmu tunda, peame alati meeles pidama, et tervis peab meie prioriteetide topis olema. Hoolitse iseenda eest, sest Sina oled enda kõiga kallim vara! 

Mul on hea meel, kui saan sellel teel Sind abistada – iga samm Sinu tervise heaks on väga väärtuslik!

Sel aastal toon Fitbodyga teieni palju uusi treeningprogramme nii kodus kui jõusaalis treenimiseks. Ootame väga Heikiga märtsis toimuvat treeningväljakutset ja kutsume Sind kindlasti osalema!

Palju õnnelikke (trenni :))hetki soovides

Egle